Z pamiętnika Seniorów z Klubu Seniora w Konarach

• Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
2 września 2020

Uzupełniając zaległości na naszej stronie z powodu informowania na Facebooku, czynię dodatek informacyjny do wiadomości wszystkich, zwłaszcza Seniorów ku przypomnieniu, jak było w letnim działaniu naszego Klubu Seniora "Młodzi duchem" w Konarach.

W ostatni piątek lipca Seniorzy z Klubu Seniora wyjechali na wycieczkę rowerową Konary-Zawada-Kartuzy -Gidle. Zwiedziliśmy Kościół pokartuski NMP Bolesnej. Następnie odwiedziliśmy oddalone o 1 km Sanktuarium Matki Bożej Gidelskiej. Spojrzeliśmy z siodełka roweru na przecudný zabytkowy kościół drewniany p.w. Marii Magdaleny. Oczywiście wcześniej zjedliśmy zachwalane lody przy parku gidelskim. Dotarliśmy wszyscy z radością do klubu. Będziemy wspominać wycieczkę rowerową z dobrą kondycją wszystkich Seniorów, radością i fantastyczną aktywnością świetnych ludzi z Pacierzowa i Konar. Weźmiecie z nas przykład? Bardzo proszę "Ruszaj się, bo zardzewiejesz"

W czwartek 30 lipca odbyły się Warsztaty żywieniowe pod kierunkiem Dietetyka Karoliny Górnik-Horn.  W naszym  Klubie Seniora w ramach edukacji prawnej powiatu częstochowskiego odbyliśmy spotkanie z adwokatem Katarzyną Skrzeszowska. W przystępny sposób i z radością skierowaną do Seniorów otrzymaliśmy wiele informacji związanych z bezpieczeństwem tej kategorii wiekowej, sposobem rozwiązywania trudów życia i jego dziedzin.

Dziś we wtorek 29 lipca   z powodu skwaru na dworze Seniorzy zrobili grilla ... na ruszcie w kuchni elektrycznej. Bezpieczeństwo i zdrowie Seniorów jest najważniejsze! Atmosferze sprzyjały pomysły form planu działania na nowy miesiąc. Aktywne, radosne Konary i okolice, nie tylko w nazwie, ale przede wszystkim w działaniu!

Dnia 21 lipca byliśmy na wycieczce w Ogrodzieńcu. Seniorzy zwiedzali zamek ogrodzieniecki z Przewodnikiem. Klimatycznie, informacyjnie i podziwiając zabytek na Jurze krakowsko-częstochowskiej mieliśmy poczucie zadowolenia z wyboru tego fantastycznego miejsca. Gród na Górze Birów był dopełnieniem naszych możliwości poznawczych, a raczej doskonałej kondycji fizycznej większości naszych Seniorów z Klubu Seniora w Konarach. Większość z nich doszła na Ģórę Birów, po niezliczonej ilości schodów w górę, by zwiedzać i rozkoszować się zabytkami oraz wyjątkowym krajobrazem. Pośród Seniorów nie zabrakło pomysłu dotarcia na Ģórę ... melexem. Aktywnie, radośnie, bezpiecznie ze świetną aurą wypełniliśmy przyjemny obowiązek uczestnictwa w pięknej wycieczce po Jurze, w miejscowości Ogrodzieniec - my Seniorzy z Klubu Seniora w Konarach.

U Seniorów z Klubu Seniora w Konarach wiele się dzieje. Dziś dnia 17 lipca byliśmy w Żarkach i Leśniowie. Manufaktura "Hokus Pokus" przypomniała nam lata dzieciństwa: robienie lizaków. W Jura Etno wykonywaliśmy wianuszki wiklinowe ozdobę na drzwi i nie tylko, swego rodzaju rękodzielnictwo artystyczne. Warto zaznaczyć, że wcześniej jeździliśmy gazikami po krętych drogach, ścieżkach, wodzie, wzniesieniach. Ekstremalnie, uwolnić się od niepotrzebnych emocji, swego rodzaju ćwiczenie jest na to właśnie i w dodatku... niezastąpione! Edukację o historii Żarek, Leśniowa otrzymaliśmy wyjątkowo bogatą wraz z bezpośrednim kontaktem, podziwiając wszystko. Odwiedziliśmy cmentarz żydowski dowiadując się wiele. Sanktuarium Matki Bożej Leśniowskiej odwiedziliśmy słuchając z zaciekawieniem ważnych informacji od Ojca Przeora. Na zakończenie Warsztaty Pizzy w Restauracji Przystań dały nam wszystkich siłę do powrotu w stronę Klubu Seniora ... w Konarach. Aktywne i radosne Konary i okolice... tu się dzieje!

Wczoraj dnia 14 lipca impreza integracyjna wraz z grillem biesiadnym na Strzelnicy Łuków w Kruszynie pod kierunkiem Włodzimierza Wasiaka. Strzelanie z łuków, dobre menu grillowej wraz z cukinią, śpiewy biesiadne pod kierunkiem akordeonisty Jerzego Politańskiego. Było wejście na stromą skarpę i zejście oraz liczne konkursy sprawnościowe i artystyczne. Taniec integracyjny i obecność koordynatora projektu kierownik GOPS w Kłomnicach - Anny Kubalskiej. Bardzo przyjemnie, bezpiecznie, kreatywnie i smacznie przeżyliśmy Imprezę integracyjną w Kruszynie wraz z Seniorami z Klubu Seniora w Nieznanicach pod opieką Katarzyny Kozy. Z radością pozdrawiamy wszystkich naszych Seniorów. Ahoj przygodo!

Ostatniego dnia czerwca Seniorzy z Konar uczestniczyli w formie edukacyjnej z zakresu kardiologicznej informacji i pomocy Seniorom. Spotkanie prowadziła lekarz medycyny, kardiolog Małgorzata  Rogalska. Przystępnie i sympatycznie prezentowała temat zdrowia i postępowania wobec medycznych zaleceń i wskazań, zwłaszcza w wieku dojrzałym. Zainteresowanie było duże pośród naszych dwadzieściorga Seniorów.